28 - 29 octombrie 2010 / Bucuresti, Romania - Paris, Franta
Paris, capitala Frantei, este o destinatie turistica prezenta in oferta oricarei agentii de turism. Si la preturi nu tocmai mici. Turnul Eiffel, Notre-Dame, Sacre-Coeur, Arcul de Triumf sau Luvru sunt doar cateva dintre simbolurile capitalei franceze, atractii turistice renumite.
Ca transport, intre autocar si avion, am ales avionul. Spre Paris am zburat cu Wizz Air si a fost peste asteptari, conform cu programul si cu un echipaj placut. Cu biletele cumparate din timp, zborul a fost chiar foarte ieftin. In nici 3 ore de la decolarea de pe Aeroportul Baneasa eram deja pe Aeroportul Beauvais - Tille. De acolo, am luat un autocar pentru transferul spre Paris.
Costul transferului cu autocarul de la Aeroportul Beauvais - Tille pana la Porte Maillot din Paris a fost de 15 euro. De acolo se poate ajunge oriunde in oras folosind transportul subteran. La prima vedere calatoria cu metroul de la Porte Maillot pana la Gara Montparnasse parea o aventura pe o harta cu linii colorate, insa e foarte simplu si usor de calatorit cu o harta in buzunar si putina atentie la indicatoare si sageti. De acolo pana la cazare, la un hostel, a mai fost putin de mers. In Paris cazarea este destul de scumpa.
29 octombrie 2010
De dimineata am coborat la un mic dejun frantuzesc, cafea si croissant dulce. Suficient pentru un inceput de zi intr-un oras nou, fara un plan fix de vizitare. Fara lista de obiective turistice de bifat. Cu o singura idee. Cat mai mult timp pe strada. Haotic.
Am remarcat momentele de trezire a Parisului, cand se deschid magazinele, cu oameni grabiti spre treburi, in fuga spre statiile de metrou sau in mers pe biciclete.
Am mers initial inapoi spre Gara Montparnasse pentru ca acolo am dedus ca e un nod important al transportului. Insa, de pe un bulevard pe altul, am ajuns spre Ecole Militaire (Scoala Militara). De acolo se zarea deja Turnul Eiffel. Asa ca, trecand pe Avenue de Lowendal spre Avenue Duquesne, am ajuns la Champ de Mars, un parc cu largi zone verzi intre Ecole Militaire si Turnul Eiffel.
Turnul Eiffel - La Tour Eiffel - The Eiffel Tower
Turnul Eiffel a fost construit intre anii 1887 si 1889 pentru a fi intrare a Expozitiei Universale din 1889, targ mondial de sarbatorire a centenarului Revolutiei Franceze.
Turnul Eiffel a ajuns o constructie faimoasa in lumea intreaga si simbol al Parisului si chiar al Frantei. Turnul cu arhitectura industriala, de peste 300 de metri inaltime, este construit din otel, dupa o tehnologie inventata de inginerul roman Gheorghe Panculescu.
A fost conceput de Emile Nouguier, Maurice Koechlin si Stephen Sauvestre de la Eiffel si Co. Gustave Eiffel a avut la inceput o atitudine rezervata, dar apoi a devenit un mare sustinator al proiectului.
Turnul Eiffel este monument istoric din 24 iunie 1964 si face parte din patrimoniul mondial UNESCO din 1991.
Jos, sub turn, e un adevarat furnicar de turisti care pot urca pe cele 3 nivele de belvedere de pe Turnul Eiffel, dar si de comercianti ambulanti de suveniruri.
Plimbare pe malul Senei
Am lasat in urma Turnul Eiffel si am pornit pe malul Senei. Fluviul Sena isi are izvorul in Burgundia si se varsa la Le Havre in Marea Manecii. Principale orase traversate de Sena sunt Paris, Troyes si Rouen. Peste Sena sunt multe poduri, mai cunoscute fiind: Pont de Bir Hakeim, Pont d'Iena, Pont de l'Alma, Pont des Invalides, Pont Alexandre III, Pont de la Concorde, Pont Solferinno, Pont Royal, Pont du Carrousel, Pont des Arts.
La un moment dat am continuat plimbarea spre Trocadero, am trecut Sena pe Pont de l'Alma si am mers pe Avenue du President Wilson, spre Palais de Chaillot.
A fost prima zi de mers aproape in continuu prin Paris, obositoare pana la urma, de acomodare cat de cat cu oamenii si locurile. Francezii au mult bun-simt si ajuta imediat ce li se cere o informatie.
Partea neplacuta a fost intalnirea cu "sil vu ple musiu" sau cu inelul de aur gasit pe jos "se votre?", dar asta este o cu totul si cu totul alta poveste.
Dupa o zi frumoasa, in minte ramane atmosfera pariziana asa cum este in carti si gustul unei cafele pe malul Senei.
fotografii © KERUCOV .ro / 28 - 29 octombrie 2010
|